A villanymotor használata ugyan már régóta ismert, mégis jövőbe mutatónak számít a még elterjedtebb alkalmazása. Ugyanis függ az áraktól is, hogy mikor melyik környezetbarát megoldás alkalmazható sikerrel.
A nehézgépjárművek esetében is ismert a felsővezetékkel, vagyis villanymotorral való közlekedés. Vagy a közlekedésben ismert troli busz és villamos esetében is. Ez úgy működik, hogy ezek a hatalmas járművek, mint például az óriásdömperek is képesek csatlakozni a kiépített felsővezeték-hálózathoz. Tehát, villamos erőátviteli rendszeren keresztül hajtják meg kerekeiket.
A villanymotor meghajtásához csatlakozva kapják a vontatómotorok teljesítményének egy részét. Ez kifejezetten jól jön a meredek útszakaszokon, megterhelőbb emelkedőkön. A villanymotor egyszerre csökkenti a helyi károsanyag-kibocsátást, és növeli az összteljesítményt. Tehát az emelkedőn szállítható terhek mennyiségére is kihatással van. Továbbá, a villanymotornak köszönhetően a dízelmotor teljesítménye is kímélve van, mivel nem kell akkora terheléssel járnia.
Ugyanakkor a jelenlegi rendszerek sajnos még csak korlátozott mérték pluszteljesítményt képesek nyújtani a teherautóknak és nehézgépjárműveknek, emiatt a fedélzeti erőforrásra továbbra is szükség van a meghajtáshoz. Viszont, a jövőben tervezett modernebb, váltakozó áramú megoldásoknak köszönhetően már kivitelezhető lehet a dömperek teljes teljesítményének kinyerése a felsővezetékből.
Ez azért is hasznos, mert így elegendő lesz a dízelmotorok alapjáraton való üzemeltetése. Ezzel a megoldással pedig az elektromos meghajtás mellett akár 95%-os helyi károsanyagkibocsátás-csökkenés érhető el! Villanymotorokért nézzen körül a dcmotor.hu oldalán!